Szukaj na tym blogu

czwartek, 3 października 2019

Wyspa - rywalizacja i śmierć

Wyspa
Autor: Brynoy Pearc
Wydawnictwo: Zielona Sowa


„Wyspa” to książka o niezdrowej rywalizacji międzyludzkiej. Oczywiście zawsze jest moment, w którym chcemy coś osiągnąć: dostać się na wymarzone studia czy wygrać konkurs, lecz mamy poczucie, że może nam się to nie udać. W tej książce rywalizacja osiągnęła poziom wręcz psychiczny. Jesteś myśliwym lub wilkiem.

Milion funtów na głowę.
Oszałamiająca nagroda zwabia na wyspę pięcioro przyjaciół i przekonuje do udziału w turnieju pełnym zagadek turnieju Iron Teen. Chcąc zdobyć nagrodę zgłaszają się do konkursu. Podczas wypełniania zgłoszenia ich uwagę zwraca ilość pytań. I są one zupełnie bezsensowne.Ich podejrzenia nabierają wyrazistości. Ścigając się z czasem i innymi zespołami, orientują się, że tu nie chodzi o zwykłą zabawę. Gra toczy się o najwyższą stawkę, ich życie.

Lubię czytać książki o rywalizacji, gdzie dużo się dzieje i nie wiadomo kto wygra. Takim powieściom najczęściej towarzyszą też różne zagadki lub testy. I właśnie taka była „Wyspa”.
Bardzo podobało mi się w powieści to, że cały czas dowiadujemy się czegoś nowego. Od początku nic nie jest pewne. Są tylko domysły głównych bohaterów, ich spostrzeżenia i odczucia. Z czasem autor dokłada nowe niewiadome i buduje napięcie. Bohaterowie do końca nie wiedzą co ich czeka.

„Wyspa” byłaby wyśmienita jednak mam jedno "ale". A mianowicie zakończenie. Jestem bardzo, ale to bardzo nim zawiedziona. Spodziewałam się zupełnie innego zakończenia. Tym czasem autor wybrał najłatwiejszą opcję. Postanowił napisać zakończenie, z którego praktycznie nic nie wynika. Nie wiadomo co stało się z prawie połową bohaterów. Zostawił wiele nie dokończonych wątków i niestety czuję ogromny niedosyt.

Cytat: Jesteś zwierzęciem czy zwierzyną?
Ocena 8.5/10

8 komentarzy:

  1. Nie czytałam, ale wiele słyszałam o tej książce. Jednak nadal nie jestem do niej przekonana ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma nic gorszego niż słabe zakończenie dobrej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja lubię zakończenia, które wymagają od czytelnika uruchomienia wyobraźni, dopisania historii we własnych obrazach. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A mnie tematyka rywalizacji pociąga! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam już o tej książce, ale do tej pory po nią nie sięgnęłam i nie wiem czy w najbliższym czasie to zrobię. Czasem zakończenia nie spełniają naszych oczekiwań.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  6. Mogłabym przeczytać tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy raz słyszę o tej książce, ale brzmi ciekawie

    OdpowiedzUsuń
  8. Wysoka ocena, jak na rozczarowujące zakończenie...

    OdpowiedzUsuń

Wszystkie znaki na niebie i ziemi

Wszyatkie znaki na niebie i ziemi Autor: Jenn Bennett Wydawnictwo: Iuvi Czy niepowodzenie w miłości możne być klątwą? Josie Saint-Marti...