Szukaj na tym blogu

sobota, 9 listopada 2019

Moja lady Jane

Moja lady Jane
Autor: Cynthia Hand, Jodi Meadows i Brodi Ashton
Wydawnictwo: Sine Qua Non


Przed przeczytaniem tej książki byłam bardzo sceptycznie nastawiona do książek związanych z historią. Nie lubię historii i mam problem żeby się przełamać. Teraz jestem bliżej tego i będę próbowała czytać takie książki. Mam nadzieję, że zachwycą mnie tak samo jak Moja lady Jane.

Prześmieszna, fantastyczna, romantyczna i (niezupełnie) prawdziwa historia Lady Jane Grey. Książka Moja Lady Jane autorstwa Cynthii Hand, Brodi Ashton i Jodi Meadows to jedyna w swoim rodzaju opowieść fantasy osadzona w tradycji ustanowionej przez Narzeczoną dla księcia Williama Goldmana, której bohaterami są król niespecjalnie garnący się do królowania, jeszcze mniej garnąca się królowa i szlachetny rumak, a która nie grzeszy przesadnie nabożnym szacunkiem dla źródeł historycznych. Bo czasem nawet historii trzeba nieco pomóc.

Everly Szesnastoletnia Lady Jane Grey, mająca niebawem wyjść za zupełnie obcego mężczyznę, wplątuje się w konspirację, celem której jest obalenie jej kuzyna, króla Edwarda. Ale Jane nie zawraca sobie głowy takimi błahostkami, skoro ma niebawem zostać królową Anglii.
(Powyższy opis pochodzi od wydawnictwa)

Książka Moja lady Jane jest podzielona na dwie części. Pierwsza jest oparta na historii Jane Grey. Jej prawdziwa historia jest bardzo smutna i tragiczna. Tutaj autorzy postanowili przedstawić ją nie jako tragiczną historię, a fantastyczną i czasami zabawną powieść. Zaś druga cześć jest w pełni fantastyką. Magiczne stworzenia i wydarzenia. Dzięki temu podziałowi możemy poczuć jakby były to dwie zupełnie różne książki. Jak wiele rzeczy w tej książce, było to ryzykowne. Mogło być czegoś za dużo, lub za mało. Na szczęście autorzy z niczym nie przesadzili. Niespodziewanie z opowieści historycznej przechodzimy w historię pełną fantastyki.

Najbardziej podobało mi się, że książka została napisana przez trzy różne autorki. Każda z nich pisała o innej postaci. Wydawało mi się to ryzykownym zabiegiem, każda z nich ma zupełnie inny styl pisania i ukazywania postaci. Jednak nie widać tego tak bardzo jak można by się spodziewać. Na pierwszy rzut oka można by pomyśleć, że pisała to jedna osoba. Dopiero po zagłębieniu się w lekturę dostrzegamy pewne różnice. Koniec końców to dobrze, że nie pisała tego jedna osoba, ponieważ powstałe ciekawsze postacie i ich charakter. Są one bardziej dopracowane i lepiej przedstawione. Zapewne gdyby pisała to tylko jedna osoba, powieść nie byłaby tak rozbudowana i różnorodna jak teraz.
Powstała również druga część tych autorek. Nie jest to kontynuacja dalszych losów Jane, Edwarda i Griffina, lecz zupełnie inna historia, choć w podobnym stylu.

Cytat: Każdemu głupcowi wydaje się, że jest mędrcem, tymczasem tylko mędrzec wie, ze jest głupcem.
Ocena 9/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie znaki na niebie i ziemi

Wszyatkie znaki na niebie i ziemi Autor: Jenn Bennett Wydawnictwo: Iuvi Czy niepowodzenie w miłości możne być klątwą? Josie Saint-Marti...