Szukaj na tym blogu

piątek, 31 lipca 2020

I’m a babysiter

I'm a babysiter
Autor: Anita Rafalska
Wydawnictwo: Niezwykłe


Dwudziestodwuletnia Keith Wilson traci pracę w pubie, po czym dzięki pomocy swojego przyjaciela Drake’a, otrzymuje posadę opiekunki.
Jej pracodawcą okazuje się właściciel dużej firmy, Rick Morgan. Poszukuje on opiekunki dla swojej pięcioletniej córki Grace.
Nowy szef Keith jest od niej o dziewięć lat starszy, jednak mimo różnicy wieku dobrze się dogadują. Czym to może skutkować?

Nie spodziewałam się wiele po tej książce, ale jednak zawsze mam nadzieję na coś więcej. W szczególności na to, że w pozytywny sposób będzie się wyróżniać i zaskoczy mnie chociaż małym szczegółem. Niestety i takie wymagania okazały się za duże. Książka jest do bólu przewidywalna. Tak, że momentami miałam ochotę odłożyć książkę i dalej nie czytać. Dawno mi się coś takiego nie przytrafiło.

Kolejna rzecz na minus to bohaterowie i ich konwersacje. Keith - główna bohaterka jest wiecznie niezdecydowana. Do pewnego momentu dało się to znosić, ale potem już trudno to wytrzymać. Rick - główny bohater zachowuje się jakby nie miał pracy i cały czas może brać wolne. A chyba każdy wie, że tak w rzeczywistości nie jest. Ich wymiany zdań nie pasują do wieku, brzmią jak wypowiadane przez nastolatków, co po prostu jest irytujące. Czasami wypowiedź któregoś z głównych bohaterów jest żenująca i nieadekwatna do sytuacji.

Kolejną i zarazem ostatnią drażniącą mnie rzeczą, jest miejsce akcji. Polska autorka postanowiła opisać wszystko w realiach USA, w Los Angeles i Nowym Yorku. Dlaczego mi to przeszkadza? Ponieważ w ogóle nie czuć, że akcja dzieje się za granicą.Brak charakterystycznych miejsc i zachowań, które budowałyby klimat tych miejsc. Równie dobrze wszystko mogłoby się rozgrywać w Polsce.
Ocena 2/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie znaki na niebie i ziemi

Wszyatkie znaki na niebie i ziemi Autor: Jenn Bennett Wydawnictwo: Iuvi Czy niepowodzenie w miłości możne być klątwą? Josie Saint-Marti...