Szukaj na tym blogu

piątek, 16 sierpnia 2019

Indeks szczęścia Juniper Lemon


Indeks szczęścia Juniper Lemon
Autor:
Wydawnictwo: Iuvi

Hej, dzisiaj postanowiłam przedstawić Wam książkę, która urzekła mnie swoją prostotą. Jest to Indeks szczęścia Juniper Lemon. Ta książka nie jest oryginalna, lecz przekazuje nam pewien morał. Najpierw uporządkuj swój bałagan, dopiero później bierz się za czyjś.

Sekret ma każdy z nas. Nikt nie chce, by jego tajemnice wyszła na jaw. Lecz co zrobić, gdy odkryje się największą tajemnicę osoby ci bliskiej? Minęło sześćdziesiąt pięć dni od śmierci ukochanej starszej siostry Camilli. Pewnego dnia Juniper znajduje list, w którym Cam zrywa z tajemniczym TY. Juniper jest w szoku. Nie miała pojęcia o związku swojej siostry, czy nie wiedziała o czymś jeszcze? Teraz zamierza odkryć kim jest TY i oddać mu list.
Ale wtedy coś gubi. Małą karteczkę. Jedną z wielu fiszek indeksu szczęścia, na których zapisuje swój poziom szczęścia. Ta fiszka jest wyjątkowa: zawiera tajemnicę, o której nikt nie może się dowiedzieć.
Do czego doprowadzi grzebanie w cudzych śmieciach (dosłownie i w przenośni)? Czy właśnie tego potrzebuje Juniper by uporządkować własny bałagan?

Książka pozytywnie mnie zaskoczyła. Sięgając po nią nie byłam do końca przekonana. Spodziewałam się pamiętnika z wylewem emocji. Natomiast odkryłam historię szukania swojego prawdziwego ja. Na początku książki Juniper była samotna i zdystansowana do każdej nowo poznanej osoby. Na koniec ma grupę nowych przyjaciół, których traciła i odzyskiwała. Ale nie poddała się. Walczyła do końca.

Na początku wpisu przytoczyłam morał, który niesie ze sobą ta powieść. Najpierw uporządkuj swój bałagan, dopiero później bierz się za czyjś. Przez całą książkę główna bohaterka stara się odkryć kim jest „TY”. Przez to w jej ręce wpadają tajemnice innych uczniów szkoły. Zamiast zgłosić to komuś postanawia sama rozwiązać ich problemy.
Juniper wykorzystuje problemy innych, by uciszyć wyrzuty sumienia zamiast uporządkować swoje życie.

 

Cytat: Nigdy nie wiadomo, kiedy przyjdzie moment, gdy nie będziesz w stanie już czegoś cofnąć.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie znaki na niebie i ziemi

Wszyatkie znaki na niebie i ziemi Autor: Jenn Bennett Wydawnictwo: Iuvi Czy niepowodzenie w miłości możne być klątwą? Josie Saint-Marti...