Szukaj na tym blogu

piątek, 3 stycznia 2020

Jak zacząć czytać książki po angielsku?

W ubiegłym roku zaczęłam sięgać po książki w wersji angielskiej i przyznam, że mam z tego dużą frajdę. Dzięki temu przeczytałam kolejne części swoich ulubionych serii, jeszcze u nas nie wydane np Songs about us, która jest kontynuacją Piosenek o dziewczynie. No a poza tym przekonałam się, że to nie jest takie trudne jak wcześniej myślałam.

Oczywiście nie jest to bułka z masłem, bo czytanie w języku obcym jest czasochłonne i wymaga większego zaangażowania. Ale uważam, że warto spróbować i samemu się przekonać, dlatego w tym wpisie chce wam przedstawić kilka sposobów na to jak zacząć czytać książki po angielsku.

1. Czytanie książek dla dzieci po angielsku. Jest to bardzo łatwy sposób, ponieważ książki dla dzieci są napisane prostym językiem i zawierają mniej złożone wyrażenia.Dzięki temu możemy przejść przez kolejne etapy. Od najłatwiejszych do trudniejszych książek.

2. Czytanie książek z wersją angielską ze słownikiem. Teraz już dużo częściej wydawane są klasyki w wersji angielskiej z trudniejszymi słowami na marginesie lub z wersją polską. Jest to jedna z lepszych metod rozpoczęcia przygody z książkami w języku obcym. Od razu mamy tłumaczenie i słowa, których nie znamy i możemy poznać bez sięgania do słownika.

3. Ostatnim sposobem jest przeczytanie po angielsku książki, którą już czytaliśmy po polsku. Jest to jeden z lepszych (według mnie) sposobów na naukę. Znamy już fabułę, rozwój akcji. Wprawdzie nie poznajemy nowej powieści,ale zapoznajemy się z angielskimi słówkami.

To już wszystkie moje „sposoby” na czytanie po angielsku. A jakie wy macie propozycje na rozpoczęcie przygody z czytaniem po angielsku ? Zapraszam do podzielenia się nimi w komentarzach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie znaki na niebie i ziemi

Wszyatkie znaki na niebie i ziemi Autor: Jenn Bennett Wydawnictwo: Iuvi Czy niepowodzenie w miłości możne być klątwą? Josie Saint-Marti...