Szukaj na tym blogu

piątek, 31 stycznia 2020

Tylko bądź przy mnie

Tylko bądź przy mnie
Autor: Laura Kneidl
Wydawnictwo: Jaguar


„Tylko bądź przy mnie” to kontynuacja powieści „Jednak mnie kochaj”. Pierwsza część nie zaskoczyła mnie niczym. Była tylko jedną z wielu książek, o których się szybko zapomina. Za to druga część jest o wiele lepsza. Znalazłam w niej coś, co mnie zachwyciło.

Ona boi się miłości. Ale jeszcze bardziej boi się, że straci chłopaka. Z Luką Sage czuła się bezpieczna i szczęśliwa niż kiedykolwiek w życiu. Pokazał jej co to znaczy kochać, żyć i ufać. Gdy go traci, czuje się jakby traciła wszystko. Próbuje o nim zapomnieć lecz nadal o nim myśli i nadal za nim tęskni. Czy kiedykolwiek zacznie od nowa? Czy Luke’a jej wybaczy? Jaki będzie finał?

Główna bohaterka w pierwszej części była nierozgarniętą dziewczyną z masą problemów. Nie było to nic złego, ale forma w jakiej zostało to przedstawione nie odpowiadała mi. Jej problemy nie były tylko tematem pobocznym, a głównym i zdominowały całą powieść. Autorka próbowała odejść od tego, lecz nie bardzo wyszło. Natomiast w drugiej części, odkłada to na bok i skupia się bardziej na relacji między głównymi bohaterami.

Przy pierwszym tobie nie spodobał mi się opis z tyłu książki. Dlaczego? Ponieważ zdradzał całą fabułę i co najgorsze - zakończenie. Na szczęście przy drugim tomie nie popełniono już tego samego błędu.

Podobało mi się natomiast, że akcja nabiera tempa wraz z rozwojem wydarzeń. Autorka rozwija wszystko powoli i bez pośpiechu trzymając nas w napięciu. Było to świetnym zabiegiem, ponieważ nie dostajemy wszystkiego na raz. Dawkujemy emocje i na każdym etapie dowiadujemy się szokującej informacji. To sprawiało, że chciałam przeczytać od razu całą książkę, nie czekać dłużej.

Finał nie jest zaskakujący. Można się go domyślić na samym początku. Jednak nie on liczy się najbardziej. Przez całą książkę dostajemy od autorki rady. Jak zacząć od nowa. Jak kochać. Jak zaufać innym. Nie są to tylko płytkie, nic nie znaczące słowa. Mają one w sobie terapeutyczną moc.

Ocena 8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie znaki na niebie i ziemi

Wszyatkie znaki na niebie i ziemi Autor: Jenn Bennett Wydawnictwo: Iuvi Czy niepowodzenie w miłości możne być klątwą? Josie Saint-Marti...