Szukaj na tym blogu

piątek, 24 stycznia 2020

Payback

Payback
Autor: M.A Griffin
Wydawnictwo: YA!


Pod maskami lisów nie kryją się tylko twarze, ale także ich tajemnice. Od zewnątrz widzimy tylko osoby, które pomagają biednym kosztem bogatych. Jednak dopiero wchodząc głębiej widzimy ich tajemnice. Każda osoba skrywająca się pod maską, skrywa coś jeszcze.

Grupa nastolatków okrada bogatych i przekazuje pieniądze biednym. Payback publikuje nagrania z kradzieży i akcje przekazywania pieniędzy na youtubie. Gdy dołącza do nich Tom, nieświadomie naprowadza na ich trop policję. To początek czy koniec Payback?

Payback to retelling Robin Hooda w nowoczesnym wydaniu. Tylko dochodzą konsekwencje. Robinowi zazwyczaj wszystko uchodziło na sucho i był tym dobrym bohaterem, jednak w realnym świecie wszystko wygląda inaczej. Sami nie możemy wyznaczyć kar oszustom, nawet tym najbogatszym i najgorszym. Oczywiście warto pomagać, ale kradzież to nie jest dobra droga. Jest wiele innych i lepszych sposobów.

Jedyne co mi przeszkadzało podczas czytania to bezmyślne decyzje głównego bohatera. Denerwowałam się jego bezmyślnym zachowaniem. Na szczęście rekompensowała mi to akcja i tempo, które idealnie przyspiesza w momentach napięcia.
Momentami można mieć wrażenie, że wydarzenia nią mają ze sobą zbyt wiele wspólnego. Dopiero pod koniec dostajemy wyjaśnienie. Jest to pewien sposób na budowanie napięcia i przyznaję, że skuteczny, choć ja nie jestem fanką tego zabiegu.

To co dzieje się na końcu jest naprawdę dużym zwrotem akcji. Przewidywałam zupełnie inne zakończenie. Jednak patrząc z perspektywy całej książki, pasuje idealnie.

Ocena 8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie znaki na niebie i ziemi

Wszyatkie znaki na niebie i ziemi Autor: Jenn Bennett Wydawnictwo: Iuvi Czy niepowodzenie w miłości możne być klątwą? Josie Saint-Marti...