Szukaj na tym blogu

czwartek, 13 lutego 2020

Anioł z Auschwitz

Anioł z Auschwitz
Autor: Eain Dempsey
Wydawnictwo: Niezwykłe


Głównym bohaterem i narratorem książki jest Niemiec i jego oczami poznajemy czas drugiej wojny światowej. Skupianie się tylko i wyłącznie na ludziach, który byli ofiarami nie daje pełnej perspektywy. A najczęściej czytany historie tych okupowanych, a nie ludzi którzy byli po stronie niemieckiej. A przecież nie wszyscy byli źli i nie wszyscy godzili się na te wojnę.

Christopher i Rebecca marzyli o tym, by być razem. Christopher był Niemcem, a Rebecca żydówką. Mieszkają na wyspie Jersey gdzie zastaje ich wybuch wojny. I wojna ich rozdziela. Gdy Christopher w próbie ratowania Rebecci wstępuje w szeregi SS, wszystko się zmienia. Zostaje przydzielony do Auschwizt. Czy odnajdzie Rebecce? Czy przy okazji sam się nie zmieni?

Pierwszy rozdział jest jednym z mocniejszych w książce. Autor już na początku wrzuca nas bez żadnego ostrzeżenia na głęboką wodę. To co przeczytałam totalnie mną wstrząsnęło. Z jednej strony chciałam się dowiedzieć jak to się stało, że Christopher znalazł się w takiej sytuacji, lecz z drugiej strony bałam się, że kolejne rozdziały będą tak samo brutalne. Jednak było warto czytać dalej. Jeśli pierwszy rozdział Was zrazi, spróbujcie przeczytać kolejne. Bo warto.

Prawdziwość wydarzeń w książce mnie wręcz przeraża. To jak || wojna światowa była brutalna. Zdaję sobię z tego sprawę, ale opisy sprawiają, że realia wojny stają się jeszcze bardziej realne. Jakbym to ja to wszystko przeżywała.
Zakończenie jest jedno z lepszych jakie czytałam. Totalnie wbiło mnie w fotel. Na moje nieszczęście czytałam je w miejscu publicznym. Musiałam co jakiś czas przerywać, by opanować narastające emocje. Jeśli przeczytacie tę książkę do końca, będzie to najlepsze zakończenie jakie przeczytacie.
Ocena: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie znaki na niebie i ziemi

Wszyatkie znaki na niebie i ziemi Autor: Jenn Bennett Wydawnictwo: Iuvi Czy niepowodzenie w miłości możne być klątwą? Josie Saint-Marti...