Szukaj na tym blogu

czwartek, 20 lutego 2020

5 książek, które warto przeczytać

5 książek, które warto przeczytać

Czasem pewnie szukacie inspiracji książkowych, więc dzisiaj przychodzę do Was z propozycją kilku powieści, po które warto sięgnąć.

1. W rytmie passady - Anna Dąbrowska
Julita nie chodzi na randki i imprezy. Żyje w cieniu zdarzeń z przeszłości. Pewnego dnia dostaje propozycję, która może jej pomóc przełamać swoje lęki. Marce jest tancerzem i instruktorem tańców latynoamerykańskich. Jego życie ulega zmianie, gdy dowiaduje się o chorobie matki. Światłem w tunelu okazuje się konkurs tańca.
O tej książce nie mówiłam jeszcze zbyt wiele i to był błąd. Z pozoru przypomina jedną z wielu powieści obyczajowych. Jednak to co różni ją od innych, to zakończenie. Było dla mnie zaskoczeniem, cały czas rozmyślałam jak można by je zmienić. Jednak doszłam do wniosku, że właśnie takie miało być. Dzięki temu książka jest wyjątkowa. Warto przeczytać ją do samego końca, bo wbije Was w fotel.

2. November 9 - Colleen Hoover

9 listopada to data, która zaważyła na losach Fallon i Bena. Tego dnia spotkali się przypadkiem i zaczęli tworzyć dwie historie. Jedną jest ich wspólne życie, a drugą książka, którą tworzy Ben zauroczony swoją muzą. Fascynacja jest na tyle silna, że postanawiają wracać co roku do miejsca, w którym się spotkali i rozpoczynać kolejny rozdział życia - prawdziwego i fikcyjnego.
Przy książkach Colleen Hoover zawsze się wzruszam. Czytając tą powieść wiedziałam, że na samym końcu czeka mnie kumulacja emocji. I tak właśnie było.

3. Czerń i purpura - Wojciech Dudka

Książka napisana na faktach. Historia Żydówki i Niemca podczas drugiej wojny światowej, rozgrywa się w Auschwitz. Jest mocna i bolesna. Pokazuje to, co działo się w obozach koncentracyjnych, jak traktowano Żydów i jak Niemcy manipulowali ludnością. Czytając nie dowierzałam, że to się działo naprawdę. Więcej o tej książce dowiecie się z recenzji na blogu.

4. Twoje fotografie - Tammy Robinson

Rak atakuje człowieka znienacka. W jednej chwili jesteśmy zdrowi, a w drugiej leżymy w szpitalu na chemioterapii. W naszych czasach część zachorowań udaje się już wyleczyć, ale kiedy choroba wraca trudniej stawić jej czoła. Ava w dwudzieste ósme urodziny dowiaduje się o nawrocie raka, z którym już walczyła. Tylko że teraz powraca ze zdwojoną siłą. Zostaje jej niewiele czasu, ale postanawia spełnić swoje największe marzenie. Ślub. Rodzina i przyjaciele robią wszystko, by to marzenie się spełniło.
Książka pokazała mi, że nie można się poddawać. Nawet u schyłku życia warto walczyć, by spełnić swoje marzenia i odejść szczęśliwym.


5. Co mnie zmieniło na zawsze - Amber Smith

To niezwykła książka. Czasami drobne szczegóły wskazują na to, że w życiu najbliższych dzieje się coś niepokojącego, ale my tego nie zauważamy. A nawet ignorujemy. Bo jak może dziać się coś złego osobie otoczonej rodziną, która nie ma poważnych problemów.
Książka jest jedną z cięższych i zasługuje na dużo uwagi. Jeśli chcecie przeczytać o niej więcej, to odsyłam Was do recenzji, która znajduje się na moim blogu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie znaki na niebie i ziemi

Wszyatkie znaki na niebie i ziemi Autor: Jenn Bennett Wydawnictwo: Iuvi Czy niepowodzenie w miłości możne być klątwą? Josie Saint-Marti...