Szukaj na tym blogu

piątek, 20 marca 2020

Bezbronne

Bezbronne
Autor: Taylor Adams
Wydawnictwo: Otwarte


Ta książka przypomniała mi, dlaczego tak kocham thrillery.

Derby jechała z uniwersytetu do domu, gdy rozszalała się burza śnieżna. Musiała zatrzymać się na poboczu z czterema nieznajomymi osobami i bez zasięgu. Rozglądając się po parkingu, niespodziewanie w jednym z samochodów zauważa dłoń dziewczynki. W samochodzie znajduje się uwięzione dziecko.
Cała akcja rozgrywa się na przestrzeni kilku godzin, ale autor dał tyle szczegółów i tyle zdarzeń, że wydaje się jakby to trwało o wiele dużej. Do teraz jestem naprawdę zaskoczona jak dużo dało się wcisnąć w tak krótkim czasie.

Szczegóły były w tej książce najważniejsze. Sprawiły, że wyobrażałam sobie wszystko o wiele dokładniej i było to dla mnie bardziej realistyczne. Nadały też tempa akcji. To także w nich były zawarte pewnego rodzaju niedomówienia. Miałam wszystko na wyciągnięcie ręki, ale tego nie dostrzegałam. Dopiero w chwili, gdy kolejne fakty były przedstawiane wprost, odszukiwałam we wcześniejszych wydarzeniach powiązania.

Bardzo podobało mi się jak autor dobierał słowa. Zdarzało się, że pisał tak zagadkowo, że po paru stronach okazywało się, iż mówił o czymś innym niż myślałam. W przypadku innej książki miałabym zastrzeżenia co o tego zabiegu, jednak tu wpasowało się to idealnie.

Mam tylko mały kłopot z główną bohaterką, Derby. Co prawda polubiłam ją, ale jej decyzje momentami były nonszalanckie, nierozważne i bezmyślne. Dopiero po fakcie zdawała sobie z tego sprawę. Momentami naprawdę mi to przeszkadzało, najbardziej wtedy gdy rozwiązanie było oczywiste.
Podsumowując książka bardzo mi się podobała pomimo drobnych uchybień. Intrygi i zwroty akcji przyprawiały o bicie serca. Przerzucając kartki z niecierpliwością czekałam na to co się stanie. Zdecydowane jest to jeden z lepszych thrillerów jakie przeczytałam. Zresztą ostatnio czytam same dobre książki.
Ocena:9/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie znaki na niebie i ziemi

Wszyatkie znaki na niebie i ziemi Autor: Jenn Bennett Wydawnictwo: Iuvi Czy niepowodzenie w miłości możne być klątwą? Josie Saint-Marti...