Szukaj na tym blogu

piątek, 27 marca 2020

Maybe now. Maybe not

Maybe now. Maybe not
Autor: Colleen Hoover
Wydawnictwo: Otwarte


„Maybe now” jest kontynuacją „Maybe someday” i dodatkowo zawiera krótkie opowiadanie „Maybe not”.

Ridge najchętniej nie rozstawał by się z Sydney, jednak musi pomóc swojej byłej, Maggi. Po rozstaniu z nim Maggi próbuje poukładać swoje życie na nowo. Choruje na mukowiscydozę i wie, że jej życie będzie krótkie, więc postanawia robić to wszystko, na co wcześniej nie miała odwagi. Tak poznaje niezwykle inteligentnego i przystojnego Jake’a. Jednak obiecała sobie, że już nigdy się z nikim nie zwiąże. Czy to się zmieni? Chętnie skupiłabym się na tej historii, lecz książka opowiada przede wszystkim historię Sydney…

Nie lubię nazywać tej książki kontynuacją, ponieważ brakuje nowych historii. Poza tym nie tego się spodziewałam po „Maybe now” – czekałam na rozwinięcie losów Maggi, a nie Sydney. Czuję się zawiedziona. Tylko kolejne melodramaty, które nic nie wnoszą.

Co prawda są rozdziały pokazujące losy Maggi, ale ich jest naprawdę mało. Gdy na początku rozwinął się ciekawy wątek z jej udziałem, został on praktycznie od razu ucięty. Liczyłam na coś o wiele więcej od Colleen Hoover. Teraz, mimo że mam jej książki, niektóre jeszcze nie przeczytane, nie mam ochoty po nie sięgać. Muszę chyba trochę odczekać.

„Maybe not” zajmuje tylko sto stron. Co się stanie gdy charyzmatyczny i zabawny Warren spotka zimną i nieprzyjazną Bridgett? Czy uda mu się ją przekonać, że warto kochać? Mam niedosyt po przeczytaniu tego opowiadania. Tak naprawdę niczego konkretnego się nie dowiedzieliśmy jakby był to tylko początek. Myślę, że jest w tej historii potencjał, ale autorka nie pokazała pełni swoich możliwości.

Podsumowując, obie historie mnie rozczarowały. Nie spodziewałam się, że napiszę o tej książce negatywną recenzję. W pierwszej części, „Maybe someday” zakochałam się i zdecydowanie jest ona nadal najlepszą książką z wątkiem muzyki, jaką kiedykolwiek czytałam i „Maybe now” tego nie zmieni.

Ocena 8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie znaki na niebie i ziemi

Wszyatkie znaki na niebie i ziemi Autor: Jenn Bennett Wydawnictwo: Iuvi Czy niepowodzenie w miłości możne być klątwą? Josie Saint-Marti...